Sorglig lycka

Det är tyst nu
För dina ord har dragit sig tillbaka sen länge
Och jag har tappat min röst
Kanske har vi blivit kvävda av luften
Vem vet?


Känslor trasas sönder
Det är kärleken i sitt rätta jag
Jag försöker göra illa mig
Balanserar på trottoarkanter
Och struntar i om jag trampar snett
Går över vägar och blundar under tiden
I hopp om att känna någonting annat
Eller någonting alls



Hade det blivit lättare
Om jag värmt mina händer i elden
Men låtit bli att bränna mig
Någon grads brännskada gör ont
Det gör det alltid


Jag lever bland molnen nu
Och vill inte komma ner på jorden igen
För där är allt för verkligt
För verkligt för en drömmare som jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0