Ella & Olivia -

Ni bör ju ha någon form av intresse

Ni envisas ju med att kolla in här, vilket måste innebära att ni har ett visst intresse av oss. Jag saknar folk hemma, massvis. 

typ att tvätta bilen under storsjöyran med dessa två.
 
fina midsommar med Olli
 
eller fiskeutflykt. Sådanna saker är svårt att göra här. 
 
 
Fast jag har bokat en resa hem nu, den 25 november intar jag Umeå mark igen. Jag stannar dock enbart en-två veckor för att sedan åka vidare till Schweiz, Verbier. I Verbier väntar en stor skidort med mycket offpist och mängder med snö. Det väntar även en lägenhet där som vi har hyrt för fem månader. Det är en lägenhet med tre rum, vardagsrum, kök och balkong. Vi ska bo sex stycken i lägenheten vilket innebär att jag och Malin kommer att forstätta dela rum i fem månader till. YAY! Dock har jag insett hur snuskigt dyrt det är i Schweiz så ett jobb är ett måste. Jag har sökt som skidlärare och håller tummarna.
 
Hur dyrt det är ska jag tala om för er (söker sympati och lite bidrag i pengar). Enbart för mig i fem månader så går hyran på 28.000 kr. 
 
Med en snabb ekvation tar vi då 28.000x6 (eftersom vi alla betalar den summan) = 168.000 KRNOR. vet ni hur mycket det är??? Allt detta ska betalas innan december. Har redan skickat iväg första delen, skönt när 16.000 ryker från kontot. 
 
Kan ju berätta att såhär ser vårat kök ut:
 
Ett tag var vardagsrummet även en cykelverkstad. Ska tillägga att lägenheten är 21 kvadratmeter=ett rum. 
 
Råkade få puntkering, tur att man är händig. 
 
 
BISOUS. mer info: hejkalen.blogg.se 
 
ps. skickar kontonummer till den som är intresserad. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0