Ella & Olivia -

blev ett ganska långt inlägg det här.....

Förra veckan såg jag på tyra banks show och det handlade om astrologi, numerologi, ansiktsläsning och vetenskap. Seriöst, hur kan 1/3 tro på astrologi? Det är ju konstigt? Jag fattar verkligen inte hur man kan kolla på stjärnorna och sen se vad som kommer hända i framtiden eller veta hur människor är.


Som tillexempel, HÄR hittade jag detta horoskop, jag är lejon:

"Ta en stund för dig själv idag. Du behöver en stund för dig själv och dina tankar."


Kul är det, för jag har inte haft en stund för mig själv och har inte heller behövt det. Sen fattar jag inte heller hur man har fått ut att just lejon ska vara bland annat: entusiastiska, generösa, varmhjärtade, dominanta och intoleranta. Alla är ju olika och har olika egenskaper oavsett stjärntecken så det är ju jävligt lustigt att man säger att just lejon är si och så. Kanske passar jag mycket bättre in på exempelvis Skyttens egenskaper? Ja ju mer jag tänker på det här, desto mer skeptisk blir jag..

Men trots att astrologi är så otroligt så är ansiktsläsning ändå värre, ansiktsläsaren satt där och kollade på någons näsa och sedan visste hon i vilket skede i hennes liv hon skulle få barn. Hmmm, troligt? Nej, inte direkt......

 

AJAAA, skitsamma. Kolla vad jag gör på bilden istället:


Behöver jag ens säga att det inte är klart, hahah

 

/ollibolli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0