Ella & Olivia -

the life of sally

(låt oss ta en paus från göteborg... inte för att jag vill, bara för att jag inte har några bilder)

jag har under en period nu, låt oss säga 2 veckor, observerat en hunds liv.  jag har som ni förmodligen vet en hund som heter sally, hon luktar jättegott och är 6 år.

sally gör inte ett skit på dagarna, när det är fint väder ligger hon ute på altanen och STEEEKER (), hon tigger mat så ofta hon får chansen, ligger i sin bädd eller på något annat ställe och sover, ibland leker hon med täcken. hennes favoritsysselsättning är när hon blir klappad eller får gå ut och gå.

sally har väldigt lätt för att bli älskad, för vars hon än vänder sig hör hon ljud som: "ååååh... du är så sööööt.. ååå lilla gumman.. vad fin du är." 

när hon gör nånting dåligt och man skäller lite på henne så gör hon alltid puppy-eyes och då är allt som bortglömt. tänk att ha den förmågan.

och så fort hon lägger sig på rygg och vill bli klappad på magen är hon så söt så det är svårt att  mostå.

kort sagt,  sally lever ett UN-DER-BART liv.

här är några bilder tagna ur sallys liv:
   
steeeeeek      |   softar lite                 | halvsover väl              
  
gangstrar på sängen    | närbild på det              | vill bli klappad på

 
 tigger litte


ps: jag funderar på att skicka in en liten programidé  till MTV,  "the life of sally". tror det kan bli en tittarsuccé, sally lever ju ett fartfyllt liv. eventuellt får det bli en blogg, skriven ur sallys perspektiv. tänk vad intressant :-)

Kommentarer
Postat av: Astrid

HAHAHHA,

such an amazing dog.

2009-05-26 @ 20:40:23
URL: http://styckmord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0