Ella & Olivia -

sicken gåta

Detta skrevs 3e februari- 09, det är lite långt men.... NI ORKAR LÄSA:

---------------------------

Tja, fat_o här (mmm, kallas det OCKSÅ). Satt här och lyssnade på musik då det kom upp en låt av Säkert. i den låter sjunger dom:

och jag har sett dina pupiller växer när du är med mig


VILL NI VETA VARFÖR?

Jo. Jag har megastora pupiller, JÄMT. Okej, kanske inte exakt jämt, men jävligt ofta. senast idag frågade några i skollan om jag hade knarkat, hehehe...... Iallafall. Tänkte för en tid sedan att det inte kan vara normalt att ha pupiller stora som femkronor, så jag googlade (älskar google) Där stod det att det kan vara en störing i hjärnfunktionen, kan vara någon form av ögonsjukdom.  Någon som kallade sig Catland hade frågat på denna sida:


Jag har jämt stora pupiller. Är jag hjärnskadad? Får jag permobil?


Det var väl ungefär det jag tänkte också, var lite orolig över permobilen, har redan kollat på olika modeller. Men jag gick iallafall till skolsköterskan och hon sa att det bara är så att vissa har större pupiller än andra, och att förr i tiden så brukade man he in nå i ögona för att pupillerna skulle bli större, FÖR ATT DET VAR VACKERT MED STORA PUPILLER. För hade man stora pupiller var det ett tecken på att man var kär och förälskad. Så egentligen borde jag va glad för att jag har stora pupiller!!!


Sen skiftar dom typ färg också, växlar mellan blåa och gröna. jag brukar säga att jag har gröna ögon (tycker personligen att det är snyggare än blåa (förlåt alla ni som har blåa)) finast tycker jag är bruna, brungröna, SÅ JÄVLA FINT. har dock inte haft den turen att få sådana, men man ska väl vara glad bara man får titta i såndana, vilket jag får göra VARJE DAG (cada dia på spanska)

Så idag löste man en gåta. Dels sångtexten, och dels mina big pupils. Men färgen förblir en gåta..


MMM, här ser ni ju, STORT ELLER???????? på första bilden är ju dock mitt hår i vägen, ser lite skumt ut....




SPANA SKILLNADEN!!!!!!!!!!!!
Första bilden, det är ju gröna ögon, ser ju fan en färgblind... men SÅ blått på andra bilden. (dessa bilder är tagna i stunder i mitt liv då faktiskt min iris syns, inte ofta)

mina ögon suger, synen också dessutom


Kommentarer
Postat av: Jenny

här

2010-02-03 @ 12:53:15
Postat av: sandra

skickar

2010-02-03 @ 12:53:48
Postat av: Isabell

milda matilda!!!

2010-02-03 @ 12:54:30
Postat av: Sara

milda martin!!!

2010-02-03 @ 12:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0