Ella & Olivia -

ordspråk

alltså vem kom på ordspråket action speaks louder than words?


måste varit någon förbannat klok person.. det stämmer så bra på allt, för hur ofta har någon inte sagt en massa en skit till en och sedan gjort någonting helt annat? det är typ min livssituation just nu, låter ju himla lovande

ett annat ordspråk som jag tycker bäst om är: utan problem skulle inte hjulet finnas

hörde det där på radion för nåt år sen, minns dock inte vem som sa det, men någon som hade nåt innanför pannbenet var det iallafall. önskar att det var jag som sagt den där raden men icket..

och nu, ett ordspråk jag verkligen INTE gillar är: lev varje dag som det vore din sista

det är så klyschigt, lamt och standard. och hur ofta kan man leva varje dag som om det vore ens sista? mmm juste, en på hundra



ser ni biken??? inte ens på den skönheten lever man varje dag som det vore ens sista!

(ett blogginlägg om den där cykeln kommer senare idag eller kanske i morrn eller så)

/olviz

Kommentarer
Postat av: henrik

Jag hade en bekant som terroriserade mig med ordspråket: Är du inte en del av lösningen är du en del av problemet.



Än sen om jag inte engagerar mig i precis alla viktiga frågor i världen...

2009-06-01 @ 15:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0