Jag tror det är hejdå för alltid nu

för de moln som passerat
för de kyssar som smakat tvål
för brutna löften
för borttappade vänner
kan det här vara på riktigt
får det verkligen kännas såhär
 
hela jag försöker liksom känna något
känna om det är något som skaver, någonting som gör ont
längst in i hjärteroten försöker jag se om de där krampaktiga tillfällena i maj gav något
eller om de där sveken i våras lämnade något litet ens
men hur mycket jag än känner efter
hur mycket jag än tittar
ser jag inte ens ett ärr
 
åh
jag vet nu
jag har inte tid med ögontjänare
inte tid med skitsnack om alla man ser, helst när de inte ser 
inte tid med sånt som inte är äkta
inte tid med de som inte förstår att karma kommer jaga er svettiga
ja ni vet, allt det där som dimmar igen hjärnan
och som gör det svårt att se klart
och jag lovar
 
 
att nu 
ska jag cykla genom hela stockholm
jag ska vara fri och lycklig
för allting som är nu
som är så ofattbart fint
men mest för allting som fått mig att vakna
 
jag ska vara fri och lyckling
för att du lät mig gå
när jag behövde det som mest  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0