lycka är svårt att behålla, svårt att identifiera och farligt att ta för givet

hjärtat skenade iväg och dansade solo på scenens yttersta kant
balanserade på en fiskelina
första sidan i boken om jag och du var skriven
första ordet i sången om jag och du var kompad till trummor
jag darrade
för det är svårt att hålla balansen i en värld av kaos
en värld av vår tid

mina ögon orkade inte se
mina ögonlock ville inte blinka, inte för en sekund
jag såg dig, jag kände dig, jag såg hon
hjärnan kämpade och hjärtat stretade
i en värld av vår tid
var olivia var synonym till oväsentligt nonsens

spolar bak bandet 120 dagar och fler timmar
sekunder av avgöranden och jag
ville vara olivia, bara olivia
men tårar kraschade mot golvet och där var du
det var jag som torkade tårarna men det var du som tog emot dem
fick de att försvinna
fjädern i mitt öra rörde sig av dina andetag
det blev äckligt varmt på min hals av samma orsak
det störde mig då
men i en värld av vår tid
är dina andetag det finaste jag vet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0