Ella & Olivia -

NI ORKAR LÄSA DETTA (söker medlidande)


Alltså! Fan vad jag led idag. Åkte runt i backarna med Astrid, vi hade tagit oss ända upp på Åreskutan och orkade inte gå med snowboarden några meter för att ta en viss backe så vi bestämde oss för att ta den korta vägen och åka Långsvängen. Det var ett enormt misstag......

Redan efter en ganska kort bit märkte vi att Långsvängen fan inte är snowboardvänlig då den är lika platt som typ E4an! Vi fick alltså åka heeelt rakt på brädan vilket är sjukt jobbigt i vaderna, ta av oss och staka oss fram som med ena benet osv.. Bara det var asjobbigt. Sen tänkte vi, när vi såg hur långt vi hade kvar att staka oss fram att fan, NEJ, vi tar en annan backe i stället! Det var en backe som hette typ Ullådalen(?), den var rätt soft ända tills vi märkte att hoppsan! HÄR ÄR DET VISST ETT LÄNGDSKIDSSPÅR. Vi hade alltså åkt förbi den enda liften i närheten och kommit ca 400 meter ifrån den. För att ta sig tillbaks till den liften skulle vi gå 400 JÄVLA METER I UPPFÖRSBACKE. Sååå, vi började våran vandring och tro mig, vid det här laget var vi båda jävligt uttörstade, hade ont i benen samt en liten mängd dödslängtan. När vi äääääntligen var framme vid den liften efter den där promenaden som btw var  bland det jobbigaste på mycket länge, så åkte vi för långt med liften och fick gå tillbaka en bit och tillslut så fortsatte vi på Långsvängen som verkligen gör sitt namn rätta. I princip HELA vägen tillbaka till rätt place så fick vi åka rakt med brädorna, AJ SOM FAN i vaderna, och när man äntligen fick svänga på vägen till VM8an var känslan.. ja, rätt obeskrivlig. Att sedan sitta i sittliften på väg upp, åka ner till Olympiacaféet och dricka sprite, alltså. Har typ aldrig mått så jävla gött som då..

Nu har jag mest funderingar såsom:

- VARFÖR STÅR DET INGENSTANS VILKA "LEDER" SOM ÄR SNOWBOARDVÄNLIGA? (hahaha 'snowboardvänliga', gillar ordet)
- VAAAARFÖR STÅR DET ATT MAN KAN ÅKA TILL ULLÅDALEN NÄR DET ÄR ETT LÄNGDSKIDSFUCKINGSPÅR??????


Iallafall, nu tänkte jag he in lite coola pics, men har inga som visar lite hur jävla mycket vi kämpade eftersom att jag ler på VARJE bild..



Hahahah det här var det närmaste jag kom, inte ens nära hur less jag var idag..



Hahhah en bild som beskriver Astrid rätt bra idag. Denna togs på trästock i somras då jag och Ella var skittaggade på att fara och bada och ville ha med oss Astrid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0