När tiden står stilla


så fick jag en hjärtattack
när du svek mej
jag lär mej fortfarande att andas igen

att skratta genom smärta
funkar aldrig i längden
att komma ifrån smärtan
är svårt utan ett förlåt

och jag önskar att hela jävla sverige
visste om den här historian
men det är ju fult att skryta
så jag håller käften
för din skull



Ni vet när man så väl vet om någonting men väljer att blunda och förneka det hela? Så har jag gjort, tusen gånger. Jag har förnekat sanningen så många gånger för att få leva i någon drömvärld även fastän jag visste att alla sanningar stod utanför min dörr och väntade på att få komma in. Och till sist gjorde dom det och då skämdes jag för att jag varit så blind. Sen skyllde jag på andra, för det är lättast så. Varför sa ingen åt mig? Varför öppnade ingen mina ögon? Men sen kom jag på det. Det var ju min sak att göra när jag kände för det. Och även om jag önskar att jag gjorde det tidigare kan jag inte låta bli att vara glad för att jag gjorde det så sent. För jag var verkligen lycklig då. Nu är jag också lycklig, fast på ett annat sätt. Ett bättre sätt.


Kommentarer
Postat av: BBBBbbbb

Du e så fin och underbar Olivia!

2011-02-04 @ 11:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0