Ella & Olivia -

RP

Tja, skrev ju att vi skulle ha rollspel på skolan. Alla fick varsin roll i en stad också skulle man agera utifrån det. Temat för rollspelet var typ.. Revolt mot diktatorn, eller något sånt. Rollerna man kunde få var bland annat: Polis, militär, vapmyr, diktator, bankman/kvinna, jävulsdyrkare, affärsman, borgmästare, fee, journalist m.m

Trodde det var ett skämt när jag såg min roll: Diktator, en liten roll sådär...



Har kommit fram till att jag ej ska bli diktator. Det är asjobbigt och folk skapade motståndsrörelser hela tiden och jag gick på dem och trodde att jag kunde lita på folket. MITT FOLK. Men det kunde jag icket... så det slutade med att jag blev mördad, på torget, skjuten i huvudet. Sen var hela rollspelet över. Fast jag klarade mig i.... tre dygn (ett dygn = 24 minuter)


Midgårdsfriluftsdag... :D :D :D

/ELLA ELLA ELLA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0