Ella & Olivia -

help me....

ni är ju ungefär 50 pers som läser den här bloggen. och nu behöver jag lite hjälp. ni vet väl kanske att jag brukar skriva en hel del, alltså olika texter. och det har jag gjort för några dagar sen men det känns som att något fattas? aja, ni får läsa den här om ni vill:


Det är som inrutat i mig

Att de här månaderna drar ned mig när de kommer för året

Och när de lämnar

Behöver jag

Någon att dra i

 

Jag går upp på morgonen

För att väckarklockan inte slutar ringa

Jag går upp frivilligt

Om solen

Mot förmodan

Kunde lysa på mig nu

Tränga bort de moln som någon har planterat på min himmel

Det är inte en del i att växa upp

Det är bara en del av att acceptera sig själv

 

Alla de ord jag vill höra

Skulle inte göra någon skillnad

De är inte speciella längre

 

Saker jag stirrar på i evighet

Falska förhållanden

Svarta löv som faller

Med regnets hjälp

Kamouflerar sig gatan med löven

 

Jag har försökt säga

Den enda som är riktig

Är jag

Men ändå

Hånar jag min spegelbild

Pekar ut de fel som ingen kan älska

Om alla skulle se mig som guld

Då är jag nöjd

 

Och det är som jag skrev då

Hur någon faller, någon flyr, någon gör som alla andra

Och jag är

Igen

Den som faller

 

Och jag älskar alla de valen jag har gjort

För de har lett mig till dig

För du är den enda

Som förstår

Som vill förstå



vad jag vill att ni gör nu är att ni postar en kommentar där ni kanske tycker till? har frågat några av mina kompisar MEN JAG VILL HA KONSTRUKTIV KRIKTIK bloggers. jag tycker att den är lite ihopslarvad och så men jag vet inte hur jag ska ändra den för att det ska bli bättre, så det är väl det jag vill att ni kanske kommenterar nåt om.

bajbaj/olivia

PS
är taggad på livet idag :D:D:D

Kommentarer
Postat av: hej hej hej hej

den var ju hur fin som helst! Gillar hur man kommer in i texten och det får ett fint flyt! du sätter som ord bra på känslorna. Jätte bra tycker jaaag!!

2010-09-21 @ 21:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0