Ella & Olivia -

ett politikinlägg. förmodligen det första och sista

idag hade vi temadag på skolan som handlade om politik. det va jävligt segt att lyssna på för det var typ 3 timmar, men det var ganska intressant också, nice att få veta va det handlar om även om det va en del grejer jag inte hängde med på.

men nu vet jag iallafall, jag är inte moderat eller åt allianshållet överhuvudtaget. för jag har googlat nu och hittat att det är cancersjuka som under pågående strålbehandling ändå tvingas ut i jobb, en man som efter cancersjukdom fick söka nytt jobb och fick ont och kunde knappt sitta eller stå men då undrade man om han ínte kunde ligga ner och jobba (hahah det låter ju så S J U K T) och en hel massa annan skit. det va också nån som inte hade fått sjukbidrag när hennes son hade dött, för att sorg inte anses vara en sjukdom. vad är det om då? sorg kan visst vara en sjukdom, för jag har svårt att tro att man är kapabel till att sköta sitt jobb till 100% om man just förlorat ett barn, så kan det bara inte vara. sorg kan vara en sjukdom på så sätt att det förändrar ens kropp, både fysiskt och psykist. vissa kan inte äta, stå eller göra annat än att ligga i sängen och må jävligt dåligt - är man då i skick att fara på jobbet? nej.

det där är vad man kallar det nya tuffa sverige. vissa tycker att det är skitbra att man inte kan ligga på latsidan, vilket jag håller med om, ingen gillar väl folk som utnyttjar systemet. men samtidigt så är det fan inte okej att behandla folk hur som helst, för det är fortfarande människor, inga jävla robotar.

ja så länge alliansen har makten ska man väl va jävligt glad om man har ett jobb och ingen sjukdom


hahahah ja jag vettefan vad det här blev nu då. jag är verkligen inte påläst, det där är väl det enda som jag har läst. och jag tycker att det är ganska sjukt... nu ska jag fortsätta googla runt här och se vilka jag gillar

byebye blogga

/olivia

Kommentarer
Postat av: Astrid

Alliansen är det enda rätta.

2010-09-08 @ 22:45:37
URL: http://prinsessanavpeking.webblogg.se/
Postat av: Astrid

Jo, men när jag insåg att deras politik var skit så ändrade jag mig.

2010-09-09 @ 10:18:19
URL: http://prinsessanavpeking.webblogg.se/
Postat av: Jennifer

Vänstern är det enda rätta! =)

Postat av: Alexander

Ni vet att alliansen vill och ska, ifall de vinner, sälja ut hela järnvägsnätet vilket kommer att döda hela tågtrafiken.

Synd för er i Vännäsby nu när alla tåg stannar hos er iställer för Vännäs, speciellt synd nu när det ska börja köra pendeltåg Vännäs-Vännäsby-Brattby-Umeå dessutom.

Nej, rösta för guds skull inte på Alliansen.

2010-09-09 @ 19:01:28
URL: http://midgardspojkar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0