Ella & Olivia -

my mother

haha. min mamma är rättså rolig ändå. eller, hon har sina stunder.

häromdagen satt jag på sängen inne i mamma och pappas rum och kollade runt på datorn. mamma kommer in och säger:

mamma:
olivia, jag vet hur jag vill göra med mitt hår nu..
jag: aha, vad bra. vad vill du göra då?
mamma: skaffa dreads!
jag: ........................ va?
mamma: ja! jag ska göra håret ljust och skaffa dreads.
jag: skämtar du eller?


det var inget skämt. mamma är nya hippien. men det kommer bli kul att se iallafall, och det är kul att hon vågar. först trodde jag att hon inte visste vad dreads var och typ sa fel eller något men inte det nej....


sen igår var vi på en tapetaffär och kollade på nya tapeter till vardagsrummet tror jag. hon tog upp en tapet med nå blommönster på som det var lite silver i och sa:

- nej, jag gillar inte silver på tapeter.

ironiskt nog var nästa tapet hon tog fram denna som hon tyckte va fräsig:
okej, sämst bild men det är iallafall silvermönster på vit bakgrund.


hahahha alltså vad hände med "jag gillar inte silver på tapeter", frågade jag då och då sa hon:

- ja, men jag gillar inte silvermönster på blommor!

efter det var det fan värst. hon tog fram en blomtapet som innehöll silver och sa:

- den här var ganska fin, ellerhur olivia???



hahahhahahaha älskar dig mamma

/olli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0