Ella & Olivia -

fucking matte b alltså.

hahaha, okej, vet inte om jag är jävligt kass på matte eller vad som är felet. vi har fått en matteläxa, och jag har redan gjort den (), men under tiden så fick jag lite problem. de första 2 uppgifterna gick bra, men sen kom det tal som:



och det tycker iallafall jag att jag borde kunna efter att ha läst matte typ hela livet.... men nä... fick googla på hur man gjorde och jag tror det blev rätt. google är svaret på allt.

nästa problem kom sen, när jag skulle förkorta tal.. här är talet när det är klart:


ser nästan avancerat ut det där....

iallafall, när jag skulle förkorta 20 30-delar så var jag tvungen att dubbelkolla på miniräknaren om jag faktiskt hade delat 20 med 10 rätt. och se på fan, det hade jag visst. men det känns ju lite väl basic att kunna. 20/10 är ju inte så svårt..

aja, hoppas jag klarar g i denna matte B(!!!) kurs. ska bli kul att läsa matte c :):):):)):):

/olivia

Kommentarer
Postat av: pernilla

jag fatta int ett skit av de där som du just skrivit :o

2010-08-31 @ 21:51:02
URL: http://pinneputt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0