Ella & Olivia -

Hemligt gästinlägg av Sneaky McSneak.

Ja, Sneaky McSneak är mitt hemliga agentnamn. Denna gång tänker jag, Stina Kalén gästblogga utan blogginnehavarnas medgivande! HA! Där får ni, jag har hittat ett kryphål i systemet! Tur att jag är hackZzzorrR och hackade mig in på deras blogg.
Efter mitt förra inlägg fick jag en del kritik, det var för långt, det var för få bilder och någon n00b påstod att 90talet plötsligt kunde ringa. Så nu ska jag försöka keepa it short.

I ett tidigare blogginlägg, nämnligen detta http://ellaolivia.blogg.se/2009/march/norderi-pa-hogsta-niva.html#comment avslutar ella med denna fras "/elliz, tro det eller ej men jag är 15 jordsnurr." Jag vet att "jordsnurr" är en välanvänd synonym för år och hittas ofta i tidningar som Kamratposten på sidorna där man söker brevvänder, ofta mellan åldrarna 0-99, så det är väl egentligen inte min kära syster jag ska hoppa på här men eftersom det alltid är lättast att hoppa på folk som ofta är fysiskt närvarande får det bli så.
Så här ligger det till:
Ett jordsnurr, alltså när jorden har snurrat ett varv runt sin egen axel tar... 24 timmar! Ella påstår alltså här att hon blott är dryg två veckor gammal! Stackar liten, kan inte vara lätt att gå på Kenny utställning när man just kan lära henne skillnaden mellan dag och natt (http://se.babycenter.com/baby/sleep/habitsbyage0to3months/)
Nu kanske ni undrar hur många jordsnurr Ella är PÅ RIKTIGT! Bra, jag med! Då räknar vi ut det!

356(dagar på ett år) x 15 (Ellas typ ålder) = 5475. Plus att Ella har upplevt fyra skottår = 5 479.Ella fyller 16 11 maj, idag är det den 30 mars. För att göra det enkelt säger vi att en månad är 30 dagar. 10x30 + 29= 329
5 479 + 329 = 5 808! Ella är alltså 5 808 jordsnurr och inte 15 som hon påstod!
Ungefär såhär gammal utger sig Ella för att vara.
                                                                                                                                   Ungefär såhär gammal utgav sig Ella för att vara


/Stina som är, ja ni får själva räkna ut hur många jordsnurr jag är, fyller 18 den 15 juli (dagen efter kronprinsessan)

...herregud,jag har för mycket fritid!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

HAHAHAH!

2009-03-30 @ 21:16:11
Postat av: Henrik

Helt underbart, Stina. Tydlig och saklig argumentation med en gnutta ironi i botten, jag kunde inte gjort det bättre själv. Du är min idol.

2009-03-31 @ 15:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0