Ella & Olivia -

midsummer

idag är det midsommar! jag brukar inte fira det och ser mest dagen som en dag då man äter ovanligt mycket. (alltid naaaajs)

jag har jättemånga frågor angående denna dag och för några dagar sen så stod det med jättestor text i tidningen: DÄRFÖR FIRAR VI MIDSOMMAR

meeen, eftersom att jag hatar att läsa och det var mycket text på den artikeln bläddrade jag vidare så jag har fortfarande lika många frågor som nån av er SKA svara på, oki? (gärna korta svar men det gör inget med långa
*hiihi*)

vad är meningen med den dagen??
varför är det en högtid?
varför dansar man runt en stång och sjunger små grododorna??
varför har man en stång?
varför heter det MAJstång??? (och midsommarstång då, fast det säger ju sig självt)
vem kom på allt det här med midsommar??


alla dessa frågor, men inga svar... blir google.se nu (ah om ingen av er kommenterar då.. :)::):)):):) egentligen vore det lättare att dra på google direkt men det är skoj med kommentarer så att.....The image “http://www.loftahembygdsforening.se/bilder/midsommar.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

bild tagen förra året på våran åker. det är inte alls google som man kan tro :P :P :P


glad midsommar på er


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah, olivia, ingen vet... ingen vet.

2009-06-19 @ 16:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0