Ella & Olivia -

jesus är min mamma

från huvudstaden, ha inte haft tillgång till dator på....... jättelänge.

sitter här och svettas som en gris, förutom värmen är jag dessutom sjuk....
idag skulle jag igentligen fara på kollo men det gick inte eftersom jag hade feber igår, det bär istället av i morgon.

jag bor hos mina halvkusiner, skratta inte åt mina kusiners namn med de heter: Martha, Arthur och Edward!
Här är en konversation som stina och arthur hade förra veckan:
Arthur-Stina, levde du när jesus fanns?
Stina-heheh, nej
Arthur-Din mamma då?


arthur är 6 år och pratar stockholmska så det ryker om det.

detta skulle kunna vara min mamma?
(såg även nu att någon hade kommenterat med namnet: "jesus rövhål" på förra inlägget, synd att jag inte hittade en bild på det, TROTS ATT JAG SÖKTE PÅ GOOGLE!)


vi jobbar hela tiden och när vi inte jobbar kollar vi på Desperata Hemmafruar, har sett sesong 3 och 4!
nu ska jag bada i deras pool!!

/ELLA

Kommentarer
Postat av: jesus rövhål

du har redan kort på mig..

2009-07-04 @ 17:42:08
Postat av: Ulla Kalén

Hallå nere från Sydeuropa! Har nu klart förstått att Hälsingland inte längre tillhör Norrland som man fick lära sig i skolan.Skratta inte åt mitt namn men jag heter Ulla, vilket jag är väldigt nöjd med.Jag tror den ena bloggaren behöver en språkkurs i stockholmska för att kunna känna "röken" ordentligt.Lidingöiet är en sak för sig. Stockholmskan förknippar man med tex att man byter ut ä mot e. Sel i stället för säl, leste i stället för läste.



Hur som haver så längtar jag till den trevliga hålan Vännäsby och Skogsvägen med alla dess invånare och invandrare från Norrbotten och Lidingö...och temporärt Hälsingland.Alldeles hemskt många klämmar(kramar på ovanåkersmål)från MIG.

2009-07-10 @ 11:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0