Ella & Olivia -

Saknar dig.

Får jag fråga en sak? Ja, jag vill fråga dig. Nej, det handlar inte egentligen om dig.


Vars hamnar man sen? Ja, efter döden såklart. Återföds man, eller är det bara slut? Är man bara borta? Finns det någon himmel? Finns det något Nangijala?


Jaja, jag vet att du inte kan veta det. Jag vill fråga någon som vet, men jag kommer ju ändå inte få något svar.

Mattias vet ju, och han brukar jag prata med ibland. Såklart svarar han inte. Men jag tror att han hör. Och jag tror att han ser mig.


Ibland vill jag kolla efter vars man hamnar, om man återföds, om himlen finns och alla änglar, om Skorpan och Nangijala finns. Men jag vet att jag inte kan.


Men du. Nej, inte du den här gången. Du. Ja, just Du Mattias! Jag önskar att jag kunde plocka ner dig på jorden igen. För jag tror att du är i himlen. Och du.. Jag saknar dig.


Nej, du behöver inte gå än! Jag vill bara säga en sista sak, fast jag tror du vet det. Jag tror du har vetat det hela tiden, ända sen 2006. Att du har en speciell plats i mitt hjärta. Det har du alltid haft och kommer alltid att ha.


Och du.. Vill du veta en hemlighet? I min gamla dagbok, den där rosa som du var mig när jag köpte, där står ditt namn på varje sida. Ditt namn i hjärtan och ditt namn i samma mening som älskar. I samma mening som föralltid.




Att du är borta alltså. Ibland så fattar jag det fan inte.
 
 . . -Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0